Här kan du läsa om Rawkolls köpvilkor
Rawkoll har 30 dagars öppet köp.
Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar.
Vem tar ansvar?
Vi på Gryningsteknik har ansvar för hemsidan och därmed köpet. Kreditkortsuppgifterna hanteras på en säker sida (SSL) och vi använder en tredjepartslösning som heter Klarna vilket gör att vi aldrig ser dina betaluppgifter.
Valuta
Alla köp görs idag i svenska kronor (SEK).
Leveranstid
Vi levererar produkterna inom 14 dagar om inget annat anges vid köp.
Annulering
Du har enligt distansköplagen rätt att annullera din order inom 14 dagar från köptillfället.
Frakt
I dagsläget levererar vi fraktfritt inom Sveriges gränser. Vi levererar endast inom Sveriges gränser idag, men kommer inom kort öppna för beställningar i hela Norden.
Åldersgräns
Vi kräver att du som handlar är över 18 år.
Leveransadress
Vi levererar produkten med DHL och den kommer till din närmsta DHL Service Point. Du kommer att få en avi, antingen via e-post eller SMS då paketet finns att hämta ut. Vi levererar endast inom Sveriges gränser idag, men kommer inom kort öppna för beställningar i hela Norden.
Ångerrätt
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt. Önskar du att ångra en vara behöver du kontakta oss inom 14 dagar från uthämtningsdatum. När du meddelat oss att du önskar nyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan.
Produkt som returneras ska vara oanvänd och i originalkartong samt med etiketter kvar.
För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i vår ångerblankett eller Konsumentverkets ångerblankett som du hittar här.
Du som konsument har rätt till en återbetalning inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelandet och produkten,
om ångerrätten är tillämpbar på produkten.
Returadress:
Gryningsteknik AB
Söderforsgatan 33
752 28 Uppsala
Återbetalning
Vid retur till vårt lager sker alltid återbetalningen till samma betalsätt som använts vid beställningstillfället. Du som har betalt din faktura men ändå ångrat ditt köp har ett tillgodohavande hos banken som i sin tur betalas ut automatiskt inom 10 arbetsdagar från returtillfället. Om du ångrat ditt köp innan fakturans förfallodatum kommer istället en justering av
din faktura att göras. Vid en delkreditering skickas det en ny faktura till dig. För frågor gällande denna hantering kontakta gärna info@gryningsteknik.se eller ring till 070 305 24 10.
Reklamation
Du som konsument har 3 års reklamationsrätt. Är produkten skadad eller trasig gör du en reklamationsförfrågan inom skälig tid, dock senast inom två månader från att felet upptäckts. Reklamationsförfrågan kan göras genom att skicka varan till vårt lager. Väljer du att skicka varan till vårt lager kontaktar du först kundservice på telefonnummer 070 305 24 10 eller via e-post info@gryningsteknik.se för att erhålla en förtryckt fraktetikett. Du behöver även skicka med en ifylld reklamationssedel i din försändelse. Om du saknar denna kan du ladda ner den här eller genom att kontakta Kundservice.
Vid godkänd reklamation återbetalas du till samma betalsätt som användes vid köpet. Om extra kostnader tillkommit i samband med godkänd reklamtion, så som bensinkostnader eller parkeringsavgifter, återbetalas även detta mot kvitto.
En eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
Nöjd
Vi vill att du ska vara nöjd. Så enkelt är det, allt ska funka och vara både användarvänligt och funktionellt. Är det inte det så är inte vi nöjda. Hör gärna av dig med feedback till info@gryningsteknik.se så ska vi lyssna till dina synpunkter.